Yhteistyö Solitan kanssa alkoi solita.fi-sivuston ylläpidosta. Sen jälkeen olemme päässeet tekemään yhdessä Solitan kanssa:

Kaikki sivustot ovat nyt Aucorilla ylläpidettävänä. ”On järkevää keskittää kaikkien verkkopalvelujen ylläpito yhteen paikkaan, jossa prosessit ja osaaminen on kohdallaan”, kertoo kumppanivalinnasta Solitan Head of Content, Minna Kujala.

solita_blogs_databricks-the-unified-analytics-platform-en
Blogiartikkeli Solitan sivustolla

Tukea nopeasti ja kaikissa tilanteissa

”Aikaisemmin jos verkkosivuillamme oli jotain ongelmia, oli välillä haasteellista saada riittävän nopeasti apua. Selvittelyt saattoivat kestää kauan”, Kujala kertoo taustoja ylläpitokumppanin vaihdolle. ”Aloimme katsoa yhdessä meidän IT:n kanssa uutta kumppania, joka pystyisi tukemaan meitä paremmin. Sivusto on meille hyvin keskeinen kanava, ja ongelmatilanteet on voitava korjata nopeasti.”

Aucor sitoutuu ylläpitosopimuksissa tiettyihin vastaus- eli SLA-aikoihin, joiden puitteissa erilaiset eteen tulevat tilanteet taklataan. ”Tosin sen jälkeen, kun solita.fi siirrettiin Aucorille ylläpitoon, niin todella vähän on ollut ylipäätään häiriöitä ja mitään suurempaa murhetta en edes muista. Olenkin asioinut Aucorin kanssa lähinnä vain mukavissa eli sivustojen kehityksen merkeissä”, toteaa Kujala tyytyväisenä.

Ammattimaisiin prosesseihin on helppo ihastua

Solita.fi-sivuston ylläpidon jälkeen Aucorin käsiin on laskettu myös neljä muuta sivustoa. ”Me haluamme johdonmukaistaa toimintaa ja on käytännöllistä, että samantapaiset sivustot ovat samassa paikassa, jolloin kokonaisuus pysyy hallinnassa”, Kujala selvittää. ”Tietysti keskittämiseen vaikuttaa myös se, että Aucorilla on ammattimaiset prosessit. Esimerkiksi tietoturvapäivitykset, versiohallinta ja dokumentaatio on systemaattista.”

Mitä vähemmän asioista tarvitsee huolehtia itse ja mitä vähemmän ylipäätään tarvitsee huolehtia, sitä parempi. ”Nyt on sellainen olo, että sivustot ovat luotettavalla ja osaavalla kumppanilla hallussa. Sitähän tässä juuri ostetaan, huolettomuutta. Että joku muu valvoo sivustoja meidän puolesta ja huolehtii, että kaikki on ajan tasalla”, Kujala toteaa.

”Aucorin asiakastuki toimii myös kätevästi niin, että eri blogisivustojen sisällöntuottajat voivat ongelmatilanteissa ottaa suoraan yhteyttä Aucorin tukeen, mikä nopeuttaa ongelmatilanteen ratkaisua sisäisen koordinoinnin jäädessä vähemmälle”, Kujala lisää.

Kun kyse on WP-saiteista, keskitämme niiden ylläpidon mielellämme Aucorille. Tämän kumppanuuden myötä asiat menevät samalla tavalla ja prosessit ovat yhtenäiset kaikilla sivustoilla. Ne ovat luotettavissa ja osaavissa käsissä.

Minna Kujala

Head of Content

Solita on suomalainen teknologia-, strategia- ja designyritys, joka valjastaa ihmisymmärryksen ja älykkäät teknologiaratkaisut palvelemaan parempaa elämää. Solitalla työskentelee yli 800 strategisen konsultoinnin, palvelumuotoilun, digitaalisten palvelujen, AI- ja analytiikkaratkaisujen sekä pilvipalvelujen asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Saksassa.