Retoriikan kesäkoulu on vaikuttava viestintätapahtuma, joka järjestetään tänä vuonna seitsemättä kertaa Hämeenlinnassa. Aucor on tapahtuman sponsori ja osana yhteistyötä pääsimme uusimaan myös tapahtuman sivuston. Näin sivustoprojektia luonnehtii Retoriikan kesäkoulun rehtori, puhetaidon kouluttaja Antti Mustakallio:

”Aucorin omaa toimintaa sävytti hyvällä tavalla rutinoitunut ammattitaitoisuus: projekti oli alusta loppuun asti tekijöiden hanskassa. Tekijät osasivat kysyä oikeita kysymyksiä ja myös vastasivat toiveisiin ja tarpeisiin kiitettävän tehokkaasti. Lopputulos oli sitä, mitä alun perin haluttiin. Sivusto on nyt tyylikäs, toimiva ja ajanmukainen.”

Kasvua silmällä pitäen

Tapahtuma on jatkanut vakaata kasvuaan joka vuosi, minkä seurauksena vanha sivusto oli käynyt liian pieneksi. Emme kuitenkaan tyytyneet vain uusimaan ulkoasua tämän päivän tarpeisiin, vaan uudistuksessa kiinnitettiin huomiota jo siihen, millaiseksi tapahtuma kehittyy. Sivustolla on mahdollista markkinoida useampaa tapahtumaa yhtä aikaa ja myös kieliversiointi on jo toteutettu, joskin vielä toistaiseksi piilotettu ominaisuus.

Itse sivusto henkii tapahtuman laatua ja ammattimaisuutta, hylkäämättä kuitenkaan tyystin sen ainutlaatuista intiimiyttä ja läheisyyttä. ”Kaipasimme sivustoa, joka nopealla vilkaisulla luo tapahtumasta houkuttelevan ja ammattimaisen kuvan. Sivustoa rakennettaessa painotus oli visuaalisessa selkeydessä ja ilmavuudessa ja toisaalta myös helppokäyttöisyydessä”, kertoo Mustakallio.

Antiikin ajoista mobiilinäytölle

Retoriikka on ihmiskunnan iänkaikkisia taitoja, mutta ehkä juuri siksi sillä on vähän pölyttynyt kaiku. Retoriikan kesäkoulu tuulettaa ennakkoluuloja ja tuo retoriikan sinne, minne se kuuluu: osaksi jokaisen puheviestijän arkea. Retoriikan kesäkoulu on tapahtuma johtajille, puhujille, esiintyjille, poliitikoille, yrittäjille ja päättäjille, mutta ennen kaikkea viestinnän ammattilaisille.

Näistä muodostuu sivuston kohdeyleisö ja suunnittelun reunaehdot, joka otettiin huomioon sivuston yksityiskohdissa. Esimerkiksi otsikkoihin valikoitui pääteviivallinen, eli serif-fontti. Näin saatiin aikaiseksi ainutlaatuisempi tyyli, joka on hyvin linjassa valtavirrasta poikkeavan tapahtuman filosofian kanssa. Katseenvangitsijaksi lisättiin etusivulle parallax-efektillä höystetty taustavideo ja uudestaan sivustolle palaavaa palvelevat vaihtuvat referenssit.

Olipa verkkosivuprojektisi sitten pieni tai massiivinen ja haluat minimoida stressin ja maksimoida onnistumisen, Aucor on erittäin luotettava valinta projektin toteuttajaksi. Viiden tähden suositukseni.

Antti Mustakallio

Rehtori, Retoriikan kesäkoulu

PS. Retoriikan kesäkoulun sponsorina saamme tarjota sinulle 10 % alennuksen seminaarilipuista. Alennuskoodi on supersalainen Aucor2018. Aucor osallistuu Retoriikan kesäkouluun koko joukkueen voimin ja olisi kyllä aika hauskaa nähdä sinutkin siellä! Osta lippusi täältä.