Immuno Diagnosticin tavoitteet verkkopalvelulleen ovat selvät.

  • Verkkopalvelu palvelee asiakkaita mahdollisimman hyvin.
  • Asiakas löytää helposti tietoa tuotteista, joista hän on kiinnostunut.
  • Tuotteiden tilaaminen sekä tilauksen uusiminen verkkokaupassa on vaivatonta.
  • Verkkopalvelu toimii myynnin tukena.

– Verkkosivustomme uudistus tuli tarpeeseen, sillä edelliset sivut eivät vastanneet tavoitteitamme eivätkä olleet tätä päivää. Lisäksi halusimme toimivan, asiakkaitamme paremmin palvelevan verkkokaupan, kertoo markkinointipäällikkö Liisa Peri.

Lähtökohdat uudistukselle

100 000 tuotetta ei selaa läpi kukaan, vaan vastaus omaan tarpeeseen on löydyttävä loogisesti ja nopeasti. Suuri tuotemäärä asettaa haasteensa paitsi löydettävyydelle, myös verkkokaupan suorituskyvylle ja tuotteiden ylläpidolle. Oman lisämausteensa projektiin toi englannin kieliversio.

Modernin verkkopalvelun minimivaatimuksia ovat helppokäyttöisyys sekä responsiivisuus. Nykypäivän standardeihin kuuluu myös sivuston nopea latautuminen sekä esteettömyys. Näiden lisäksi huomiota kiinnitettiin hakukoneoptimointiin ja osana projektia asiakastakin opastettiin SEO-sisällöntuotantoon.

Valmista tuli

Uudistus toteutettiin WordPressilla, ja verkkokauppa rakennettiin WooCommercella. Tuotteet tuodaan verkkokauppaan Google Drivessa ylläpidettävän Excel-taulukon kautta, mikä helpottaa ja nopeuttaa tuotetietojen päivittämistä ja uusien tuotteiden lisäämistä. Suorituskykyä parannettiin lisäosalla, joka nopeuttaa melko massiivisen metatietojen taulun päivittymistä tietokantaan.

Sisältö on jaettu selkeisiin kokonaisuuksiin, jotta kävijä löytää helposti tietoa etsimistään tuotteista sekä kyseisten tuoteryhmien asiantuntijoiden yhteystiedot. Verkkokauppa on helppokäyttöinen ja selkeän hakutoiminnon ansiosta tuotteiden etsiminen on vaivatonta. Uudistettu verkkokauppa toimii paremmin myyjien työvälineenä esimerkiksi messuilla.

Myös sivuston moderni ulkoasu on saanut kiitosta.

Aucorin väellä on rautainen ammattitaito ja se näkyy heidän koko toiminnassaan tavoitteiden määrittelystä ylläpitoon. Projektinhallinta oli loistavaa, tavoitteet saavutettiin ja sovitussa aikataulussa pysyttiin. On mukavaa työskennellä tällaisissa projekteissa, missä yhteistyö pelaa ja molemmat osapuolet ovat sekä sitoutuneita että innostuneita.

Liisa Peri

Markkinointipäällikkö, Immuno Diagnostic

Immuno Diagnostic Oy tarjoaa ratkaisuja lääketieteen ja teollisuuden tutkimukseen, kliiniseen diagnostiikkaan, mikroskopiaan ja kuvantamiseen.