Tämän vuoden päivät alkavat olla luetut, joten on aika muistella sitä pitkää pyrähdysten sarjaa, joka tunnetaan myös armottomana vuotena kaksituhattaviisitoista. Tarkoituksena on vältellä epämääräisten ennusteiden heittelyä, pakkomielteistä listatuotantoa (TOP3 some-harhat, 10 kohtaa autuuteen ajanhallinnassa ja 20 mahtavaa vinkkiä nitojan käyttöön) sekä liiallista muistojen romantisointia.

oispa lunt

Viime vuoden yhteenvedossa lupailimme aika lailla löperösti mm. juovamme kahvia enemmän ja kirjoittavamme enemmän blogikirjoituksia (>17). Arvaatteko jo miten kävi? No, kahvia meni kieltämättä ostoskärry kitisten Liiterin papuhyllyllä rampatessa, mutta todellinen syy kasvuloikkaan oli kuitenkin toukokuinen invaasio itään. Hämeenlinnasta ja uljaasta pääkaupungistamme tavoitettiin tällä liikkeellä uusia virkeitä toimistovirvokkeiden kuluttajia ja nyt voidaan sanoa, että tavoitteisiin päästiin. Blogikirjoituksia ihan aidosti syntyi enemmän kuin viime vuonna, nousua kaksi mittayksikköä ja samalla käyrällä yritetään pysyä.

Alla vielä kahvin kulutuslukemat Turun tankkauspisteeltä, odotamme vuodelta 2016 kymppitonnin rikkoutumista:

Löperöäkin höperömpi lupaus oli lisätä ne jakonapit blogipohjaamme ja niinhän siinä kävi, että heti kun ne vuosien hartaiden toiveiden jälkeen syyskuussa lisättiin niin jo lokakuussa saimme iloksemme havaita Twitterin jakolaskujen menevän ns. nollatilaan uuteen taustajärjestelmään siirtymisen myötä. Että olkaa hyvä vaan, internet.

Vuoden selkeästi suurimpana projektina on ollut Ulkoministeriön, Zeeland Familyn ja hasan & partnersin kanssa työstetty finland.fi-kokonaisuus. Eipä arvattu silloin tarjouskilpailun ratketessa, että tehdään vielä marraskuussa emoji-joulukalenteriakin! Paljon muutakin on toki ehditty puuhata, referenssilistalta löytyi yli kaksikymmentä tänä vuonna julkaistua projektia ja melkeinpä toisen samanmoisen erän saisi kaavittua jos kaiken saisi julkaista ja jos joku kirjailisi upeita tarinoita ihan pienistäkin projekteista :).

Uusista palveluista otettiin tänä vuonna käyttöön markkinointivideoiden julkaisun yhteydessä YouTube – ehkä jo jollekin tuttukin. Siellä siis nämä 2015-videot, mutta emme toki halua unohtaa historiaamme. Niinpä seuraavaksi joulutunnelmiin Hämeenlinnaan ja vuoteen 2012:

YouTuben, Facebookin, LinkedInin, Instagramin ja oman blogimme lisäksi sähkötämme lyhytsanomia Twitterissä 1-13 hengen voimin kirjavalla aihevalikoimalla, tältä listalta voi poimia hahmoja seurantaan tai seurata koko virtaa.

Kolme luetuinta blogikirjoitustamme 2015 olivat lyhytnimillä Laajennamme, Suomen kattavin ja Slack!

Slackista muuten tilastopaljastus alla, siitä on muodostunut selkeästi tärkeä viestin meille:
slack

Kiitokset vuodesta asiakkaille, lukijoille, seuraajille, suosittelijoille ja myös kilpailijoille!

*) Mitään ei tietenkään oikeasti paljastettu ja jos vähän lipsahtikin niin se on kyllä ihan laskelmoitua propagandaa.