emoji-torillatavataan

Torstaina pidettiin MTL Communications Awards 2015 -gaala. Gaalassa oli kymmenen kovaa kilpailusarjaa, joista ehkä merkittävimmän voitti asiakkaamme ulkoministeriö.

Ulkoministeriön Finland Emojis -kamppis palkittiin vuoden parhaana viestintätyönä. Kamppiksen suunnittelija oli Hasan Communications, ja emojit julkaisiin joulukalenterissa päivä kerrallaan Aucorin toteuttamassa verkkopalvelussa.

Onnea ulkoministeriölle ja Hasan Communicationsille!

Kilpailun päätuomari, Posti Groupin viestintäjohtaja Timo Anttila kehui, että Suomi-emojien lanseeraus rikkoi vanhoja raja-aitoja siitä, millaista maakuvaa Suomi voi viestittää muulle maailmalle. Tuomariston mukaan kamppis todisti, että Suomessakin osataan tehdä kansainvälistä viestintää.

Sama emoji-innovaatio voitti muuten toisenkin kisakategorian: se palkittiin myös parhaana kansainvälisenä kampanjana.

Eikä siinä vielä kaikki! Toinenkin asiakkaamme, AC-Sanafor, nappasi yhteiskunnallinen viestintä -kategorian voiton #Meidäntie -kampanjallaan. Erinomaista!

MTL Communications Awardseissa kilpaillaan vuoden parhaista viestintätöistä. Kisan järjestää Markkinoinnin, Teknologian ja Luovuuden Liitto MTL, ja kisa pidettiin nyt viidettä kertaa.

Muita voittajia olivat muun muassa vuoden viestintätoimistoksi valittu Ellun Kanat, parhaasta työnantajakuvan kamppiksesta palkittu Viestintä Drum ja Zalando sekä parhaasta muutosviestintäkamppiksesta palkittu Cocomm ja Delta Auto.

Kilpailun tuomaristossa oli Timo Anttilan lisäksi Helsingin Sanomien Digitaalisen sisällön ja tuotteiden päätoimittaja Päivi Anttikoski, OP:n viestintäjohtaja Carina Geber-Teir, Verohallinnon viestintäjohtaja Mikko Mattinen, ProComin hallituksen puheenjohtaja ja LVM:n viestintäjohtaja Taina Pieski sekä journalistiikan professori Mikko Villi Jyväskylän yliopistosta. Tuomariston sihteerinä vaunuja ohjasi MTL ry:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.