Olemme viime viikkoina rampanneet alan tapahtumissa, joten seuraavaksi pientä yhteenvetoa seikkailuistamme.

Creative Business Camp

Keskiviikkona 5.11. Logomossa järjestettiin ensimmäinen Creative Business Camp, yrittäjille ja yrittäjiksi aikoville suunnattu päivä luovuuden metsästämiseen. Aucorin kahdessa työpajassa puitiin taannoista ilmeuudistustamme ja jos jotain tuosta esityspaketista pitäisi tiivistää niin suosittelemme vastaavassa tilanteessa toimivia kokeilemaan uutta materiaalia rohkeasti ja keräämään sitä kautta palautetta jo ennen varsinaista julkistusta.

Itse tapahtumasta jäivät mieleen värikäs ja luova tilankäyttö, esiintymispaikkoina oli isoa salia, varastoa ja pienempiä nurkkauksia (kuvia Facebookissa). Tilojen ja tapahtumien runsaus toi etenkin itse ohjelmaa pitäneille runsaudenpulaa ja valinnan vaikeutta, mutta ilmeisesti tätä runsautta oli tavoiteltukin. Keynote-puhujina kuultiin feelgood-mies Pauli Aalto-Setälää, startup-kuvioista tuttua Inka Meroa ja päivän päätteeksi suurlähettiläs Bruce Oreckia.

10700331_365142930336765_859618109207270022_o

Mainostorstai (Turku)

Heti seuraavana päivänä kokoonnuttiin Kinopalatsiin jo perinteisen Mainostorstain ohjelman äärelle. Päivä eteni perinteisissä merkeissä eli ohjelman ja töiden välillä sujuvasti luovien.

Aamun avaukseksi Stefan Hyttfors näytti miten ammattipuhuja säilyttää otteen yleisöön yli tunninkin puheessa ja siinä sivussa yritti ojentaa maailmaa radalleen. Perään Jukka Kohonen avasi mielenkiintoisesti KHL-Jokerien markkinointia ja prosessia uuteen liigaan siirtymisestä. Mainoshengessä osa markkinointitoimenpiteistä vain todettiin “tosi hyviksi”, mutta todisteet jäivät näyttämättä. Tiedättekö muuten mitä K KHL-lyhenteessä tarkoittaa? Vastaus jutun lopussa.

Iltapäivän puolelta on nostettava viihdepeukku Vuoden 2013 graafikolle, Kasper Strömmannille. Hauskoja oivalluksia, osa toki jo tuttuja blogin puolelta.

Torstai paketoitiin varsin perinteisillä iltaminglauksilla, tällä kertaa Tiirikkalassa. Hienot puitteet ja säkenöivää seuraa!

Naapuritoimisto Somecon blogissa laajempi yhteenveto päivästä.

Ja ehkä jo ensi vuonna saadaan rakennettua se toimiva tapahtumanetti, kovasti sitä kansa ainakin kaipasi. Ja latauspistokkeita näille nykypäivän lankapuhelimille.

IMG_7144

Someawards

Helsingin Bio Rexiin kokoonnuttiin tiistaina 11.11. jakamaan vuoden 2014 some-palkintoja, kuuntelemaan järjestävän seuran promootioita sekä tietysti verkostoitumaan raivolla! Allekirjoittanut oli paikalla edustamassa sometapahtumaehdokas SomeTimea muiden tämän vuoden järjestäjien kanssa. Voiton sarjassamme vei ihan ansaitusti Tubecon ja koko gaalassa kliinisemmät korporaatiot harjasi Jounin Kaupan Sampo Kaulanen – letkeän vaatimaton tyyppi.

Gaalaa edeltäneessä osuudessa Ison Maailman markkinointimies Jeff Bullas tykitti taululle pysäyttävän pysähtyneitä KALVOJA eikä sisällössäkään yllättymään päässyt, mutta kyllä tuostakin esityksestä voi opiksi kirjata systemaattisen monikanavaisuuden, otsikoihin panostamisen ja tuotetun sisällön ahkeran jakamisen: kaikkialle ja toistaen! Bullaksen Twitter-tili tuuttasi viestiä automaatilla kesken esityksenkin :)

1507084_983107301706554_267510220041929023_n

Se tapahtumista ja tuolla instamediassakin ollaan nyt ihan virallisesti, kiitoksia vain Arokki Creativen pääjohtajalle patistelusta :) Instagramin tiliä luodessa tuli #muuten mieleen, että ei sekään ihan ilmainen softa ole. Todisteet: 1) Facebook maksoi instasta noin miljardi dollaria 2) ei sinne kuluttajakaan tiliä luo ellei ole sopivaa laitetta jolla luoda!

Instagram

 

P.S. Aucor Oy ei osallistu tällä viikolla järjestettävään Slushiin. Teemme töitä.

Ja vastaus kirjainarvotukseen: Se KHL:n K tulee sanasta Kontinentalnaja. KHL on yhtä kuin mantereen kiekkoliiga.