Tämä kirjoitus on osa blogikirjoitussarjaa, jossa paljastan Aucorin liikesalaisuuksia. Neljännessä osassa paljastan asiakashallintamme salaisen aseen.

Highrise logoIlman kunnollisia työkaluja arkipuurtaminen on yhtä tuskaa. Kaltaisemme yritys tarvitsee luotettavat ja helppokäyttöiset työkalut, joiden käyttämisestä ei aiheudu tarpeetonta haittaa työmukavuudelle ja teholle.

Asiakassuhteiden hoitamisen ja myynnin fiksun hallinnan kulmakivi on CRM (joka vapaasti käännettynä tulee englanninkielen sanoista Customer Relationship Management). Yksinkertaisuudessaan CRM on järjestelmä, jossa säilytetään asiakkaiden yhteystietoja, tapaamismuistiinpanoja, kauppojen yksityiskohtia ja myyntiprosessiin liittyviä tehtäviä ja tapahtumia. Ideaalitilanteessa kaikki myyntiin liittyvät asiat löytyvät CRM:stä.

Erillisen CRM-järjestelmän tarkoitus on tarjota kaikille järjestelmää käyttäville selkeästi tietoja siitä, mitä on tehty, mitä on sovittu ja milloin. Esimerkiksi vuosien päästä on täysin mahdotonta muistaa kaikkea mitä on sovittu, ellei sitä ole kirjattu ylös.

Highrise – asiantuntijayrityksen tehokas CRM

Päädyimme valitsemaan Highrisen, koska meillä oli jo erinomaisia kokemuksia 37signalsin Basecampista (tästä lisää myöhemmin).  Olemme kokeilleet myös kotimaisia maailmanhallintahärpäkkeitä, mutta kokemukset eivät olleet kauhean hyviä.

Alla kuvakaappaus päänäkymästä, jossa voi yhdellä vilkaisulla nähdä mitä kaikkea on meneillään. Sen lisäksi tuoreimmat tapahtumat voi tietenkin tilata itselleen myös RSS-syötteenä.

Highrise

Yleensä CRM:t ovat laajoja kokonaisuuksia, joihin on yritetty tunkea kaikki mahdolliset ominaisuudet leipäjuuren kasvattamisesta sosiaalisen median kikkareisiin. Highrise on suunniteltu aivan eri näkövinkkelistä. Ominaisuuksia on vähän, mutta ne ovat kaikki fiksusti toteutettuja, ja itse palvelu on sähäkkä käyttää.

Helppokäyttöisyyden lisäksi Highrise on myös melko edullinen ($24 – $99 per kuukausi). Highrisesta on saatavilla myös ilmainen koeversio, mikäli ei halua heti sitoutua isompiin kustannuksiin. Paketit ovat myös hinnoiteltu siten, että CRM skaalautuu mukavasti liiketoiminnan mukana. Uusista käyttäjistä ei tule erillisiä lisäkustannuksia.

Kaiken kaikkiaan, Highrise on korvaamaton osa yrityksemme liiketoimintaa ja asiakashallintaa. En tiedä miten tulisimme toimeen ilman sitä.