Järjestimme tänäkin vuonna anonyymin asiakastyytyväisyyskyselyn. Asiakkaamme arvostivat selkeästi palveluissamme laatua, jämptiä toimintaa ja hyvää kommunikointiamme. Verrattuna viime vuoteen asiat ovat myös kehittyneet vielä parempaan suuntaan. Mainiota!

Alla tulokset.

Laatumielikuva

Pyysimme asiakkaitamme vertamaan meitä kilpailijoihin. 67 % oli sitä mieltä, että laatumme on huomattavasti parempaa. Hinnoittelussa olemme suunnilleen samoissa tai hieman kalliimpia kuin kilpailijamme. Tämä on oikein hyvä. Olemme siis edelleen siinä lokerossa missä haluammekin. Tämä on myös pikkaisen parempi kuin viime vuoden asiakastyytyväisyyskyselyssä (60 %).

Pyysimme asiakkaitamme myös arvottamaan asteikolla 1 – 5 (1 huonoin, 5 paras) kommunikaatiomme tasoa (3,92), kykyämme pysyä aikataulussa (4,42), laatuamme (4,42), luovuuttamme (3,92) ja luotettavuuttamme (4,75).

Aucor Oy:n laatumielikuva

Tulokset puhuvat selkeästi puolestaan. Olemme onnistuneet monessa osa-alueessa paremmin kuin hyvin. Selkein vahvuutemme tämän perusteella on luotettavuus. Olemme tästä todella tyytyväisiä, sillä siihen olemme erityisesti panostaneet.

Kaikkein tärkeintä kuitenkin on, että 83 % asiakkaistamme aikoo ostaa meiltä uudestaan. Hassua kyllä, prosentti on pyöristyksen jälkeen täysin sama kuin viime vuonnakin.

Ostopäätös

Ostopäätökseen vaikuttivat eniten Aucorin henkilöt (27,8%) ja palvelumme taso  (27,8%). Suositteluilla (16,7 %) ja referensseillä (11,1 %) oli myös vaikutusta. Hinta (11,1%) ja Verkkopalvelun ostajan opas (5,6 %) vaikuttivat yllättävästi vähemmän kuin mitä olisi voinut olettaa.

Ostopäätökseen vaikuttavat tekijät

Mistä sitten saimme pyyhkeitä?

Vaikka pääsääntöisesti kommunikaatiomme onkin hyvällä tasolla (3,92), saimme myös asiallista kritiikkiä ja parannusehdotuksia. Kommunikointimme sekaan lipsahtelee silloin tällöin liian teknisiä termejä, jotka pitäisi muistaa selittää selkeämmin. Tämä on hyvin tyypillistä alalle, mutta ei ole todellakaan mikään tekosyy. Tulemme kiinnittämään tähän erityistä huomiota.

Lopuksi

Lämmin kiitos kaikille kyselyyn vastanneille! Olemme otettuja saamistamme arvioista ja kommenteista. Jatkamme nöyrästi toimintamme kehittämistä oikeaan suuntaan ja kiinnitämme erityistä huomiota saamiimme parannusehdotuksiin.